Værktøj

Salgsmatrixen

Salgsmatrixen gør at beslutninger træffes ud fra en grundig gennemgang af virksomhedens nuværende aktiviteter. Denne viden kan derefter kobles til indsigt i markedet, som en del af den samlede vurdering af, hvilke indsatser, der skal prioriteres.

Accept af INDKOMs vilkår
Når du downloader et af vores værktøjer, accepterer du samtidig INDKOMs vilkår og tilmelder dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde e-mails fra os ved at bruge linket nederst i en e-mail. Du kan læse vores vilkår her*

Prioriteringsmatrixen

Salgsmatrixen kan bruges ved at gennemgå den enkle øvelse, der er beskrevet på næste slide. Den kræver blot adgang til relevante data om nuværende omsætning på tværs af produkter og relevante segmenter.

Som ledelse afgør man selv, hvor detaljeret man ønsker at arbejde med modellen. Øvelsen kan desuden give anledning til eftertanke omkring, hvilken data, som man i fremtiden har behov for at indsamle.

© 2019 INDKOM - Forretningsudvikling i øjenhøjde. All rights reserved